Samstag, 22. September 2012

Soulmate

What's your opinion: 
Do soulmates exist? And if they do, are they always human?

Meet Flo:


She's a ten-year-old cairn terrier. We first met in January, 2009. Flo didn't belong to me at that time but to my better half's ex-wife. We just took care of her every now and then. Then we took care of her most of the time. And then, 3 years later, the ex-wife finally decided she didn't want to care for Flo at all. We officially adopted her on February 6, 2012. Officially, because she's now registered, we pay taxes for her, and we've made sure she has proper insurance. 

Flo and I take long walks together, we play, we snuggle, we enjoy each other's company. She guards me when I'm sick and I guard her when she's not feeling well. 

My life would be less adventurous if I had never met Flo. And I would be less loved if I had never met Flo.

*     *     *

Was ist eure Meinung: 
Existieren Seelengefährten? Und falls ja, sind sie zwingend menschlich?

Flo ist eine zehnjährige Cairn Terrier-Dame. Wir begegneten uns zum ersten Mal im Januar 2009. Zu diesem Zeitpunkt gehörte Flo mir noch nicht, sondern der Ex-Frau meines Lebensgefährten. Wir passten lediglich hin und wieder auf sie auf. Dann passten wir öfter auf sie auf. Und irgendwann, drei Jahre später, als wir ohnehin schon ständig auf sie aufpassten, entschied sich die Ex-Frau dazu, uns Flo aus gesundheitlichen Gründen zu überlassen. Wir adoptierten Flo am 06.02.2012. Sie ist nun auf unseren Namen angemeldet, trägt die Marke unserer Stadt und ihre Versicherungen laufen auf unsere Namen.

Flo und ich machen gemeinsam lange Spaziergänge, wir spielen zusammen, kuscheln miteinander, genießen die Gesellschaft der anderen. Wenn ich krank bin, passt sie auf mich auf, und ich passe auf sie auf, wenn es ihr nicht gut geht. 

Ohne Flo wäre mein Leben kaum so abenteuerlich. Und ohne Flo würde ich mich weniger geliebt fühlen. 




2 Kommentare:

  1. Soulmate means that there is a person, one or a few, that is a grat match for you. So they exist, althought maybe souls don't exist. Flo is very cute and seems to be a great soulmate for you.

    AntwortenLöschen
  2. Yes, that's the same concept about soulmates I was brought up with. It just occured to me that maybe an animal's soul calls to a human soul, too.

    I really don't know if souls exist. But I like to think they do.

    AntwortenLöschen